Jeanette Johansson

Kommunikatör

Jeanette är ansvarig för kommunikationen och marknadsföringen av Företagsfabriken i Kronoberg AB. Hon har en lång erfarenhet från arbete med kommunikation och marknadsföring. Senast i rollen som chefredaktör för Svenska kyrkan Växjös magasin med en upplaga på 41000 ex och med spridning i hela Växjö kommun. I sin roll som en i vårt drivande gäng här så använder hon även sin erfarenhet från marknadsföringskampanjer, sponsring, event marketing och webbdesign för att vara rådgivare till våra företag och därmed bistå affärsutvecklarnas arbete.

Mobil: 073-417 09 43

Blogginlägg

Dataspelsutveckling viktig marknad för Kronobergs investerare

  Mission: Invest in Gaming Setting: Teleborgs Slott Sole target: Conquer wisdom Main characters: Visionaries, Developers, Designers, Investors, Dragons of Know-how   Med uppdrag att inta Teleborgs slott hade styrkorna landat i Smålands gröna skogar. I luften fanns en känsla av förväntan och kanske en viss osäkerhet. Dimman låg tät över slottsträdgården när morgonsolens första...

Lajks stärker nät-tryggheten på skolor med stöd av Länsförsäkringar Kronoberg

Så har vi då äntligen gått ut med vårt erbjudande till alla skolor i regionen att få stöd till arbete med sin nät-trygghet. Fantastiskt roligt att kunna göra denna satsning och en stor eloge till Länsförsäkring Kronoberg som gjort detta möjligt. Känner ni till någon skola som behöver bli bättre på att förebygga och motverka...

Cognitive computing – dags att börja nu!

  Tillsammans med IEC och Videum Science Park bjuder vi in till en fantastisk eftermiddag under ledning av IBM för dig som vill följa med i den tekniska utvecklingen av AI och Cognitive Computing. >> Anmäl dig till lunch och workshop om Cognitive Computing här! Cognitive Computing är affärsrelevant och konkurrenskraftshöjande AI som tagit sig...

Boosterway – boostar din träning och hälsa

  De arbetar för att sprida kunskap kring hälsa och träning. Boosterways mål är att göra träning och kunskap om god hälsa tillgängligt för fler genom en plattform som erbjuder olika typer av träning och coacher. Allt från olympier och elitidrottare till personliga tränare och profiler som kan ge tips kring hälsa och träning samt...

Eget företaget – ta steget

  Ta risken. Det är det värt! Det är den allmänna rekommendationen från entreprenörer som vågat satsa på sin affärsidé och startat eget bolag.   Satsa på din egen passion och det som driver dig! Att arbeta med det som man trivs med och i de former som man själv väljer är en stor fördel...

Almi Invest satsar på svenska startups

  ”Skalbara affärsidéer och team av drivna entreprenörer är vad Almi Invest söker i de tillväxtbolag som de väljer att gå in i som delägare”, berättar Erik Ydrén från Almi Invest. Almi Invest är en viktigt del i Sveriges satsning på nya startups. Och hösten har varit full av förfrågningar och möten med entreprenörer som...

Lajks har verktygen mot nätmobbning bland barn

  Med utbildning i skolor jobbar Lajks med att förebygga nätmobbning bland barn och unga. De jobbar även för att förebygga olika former av övergrepp som sker på nätet. Lajks drivs av vd Robin Backström, som valde att söka till Företagsfabrikens inkubationsprocess för att ge företaget ett snabbare kontakt med marknaden. Han berättar att så...

Plym Projekt: +600%

Louise Plym är en idéspruta och problemlösare utan dess like. Hon har en fantastisk förmåga att omsätta idéer till verkliga projekt och samtidigt göra dem både lönsamma och framgångsrika. Hon skapar jobb och sysselsättning i olika former, framför allt för unga vuxna i Kronoberg och södra Sverige. Under senaste året har hon ökat sitt företags...

Monica Skagne möter Formida

Nyligen fick vi besök av Monica Skagne här på Företagsfabriken. Just nu är det många tillväxtbolag med affärsidéer inom IT-branschen som deltar i vår inkubationsprocess. Därför var det så klart extra roligt att få visa upp vår verksamhet för Monica, rankad som en av Sveriges mäktigaste IT-kvinnor för några år sedan. Isak Ekroth, en av...

Kulturens entreprenörer använder crowdfunding

Att finansiera sin affärsidé, innovation eller uppfinning genom crowdfunding är numera vedertaget i startup-kretsar. Det finns många olika tjänster att använda sig av för att samla en mängd småsummor av finansiella satsningar och på så sätt få stora summor till att utveckla sin produkt. Nu ser vi även detta koncept ta fart inom den kulturella...