Föreläsare. Moderator. Rådgivare. Författare. Trendspanare. Göran Adlen har många strängar på sin lyra och under tisdagen besökte han Företagsfabriken som inspiratör.
Företagsfabriken bjöd in till en underhållande, tankeväckande, energifylld dag för alla som ville bli ännu bättre på att presentera, bli bättre på storytelling och kunna skapa den där presentationen som alla kommer ihåg. Utbildning hade fokus både på fysiska presentationer och hur man lyckas i det digitala mötet.
Utbildningen hölls av Göran Adlén som väckte tankar hos åhörarna.
Hur får jag uppmärksamhet från start?
Så löd en av frågeställningarna Göran Adlén hade med sig för dagen.
Viktigt, enligt Adlén, är att skippa alla ”Vi har hört den förut”-öppningar och istället hitta en unik ingång som sticker ut.
Deltagarna på Företagsfabriken fick presentera sig själva och Göran Adlén fastnade för följande inledning: ”Jag är en produkt av två idrottslärare som möttes på Kebnekaise”.
Göran Adlén gav genom sitt eget liv också exempel på hur det går att skapa intresse med enkla medel. Under en fest han besökte bestod en uppgift i att olika par skulle presentera varandra. Görans partner valde då att beskriva honom med tre ord, som genast skapade uppmärksamhet. 107 kilo skåning.
Dagen bjöd även på lite grupparbeten och reflektioner.
Vi på Företagsfabriken tackar Göran för den här gången.