Den årliga Styrelseveckan, i regi av StyrelseAkademien, pågår för fullt. Årets tema är ”Den framåtlutande styrelsen” och under onsdagen besöktes vi av säljstrategen Per Lange, som höll ett inspirerande föredrag som tog avstamp i den globala techsektorn och hur dess framgångar kan överföras till styrelsearbetet.
Per Lange är en av Skandinaviens mest uppskattade talare inom försäljning. Genom studier av de senaste årens framgångssagor i techbranschen, exempelvis Snowflake, Slack och Deel, har Lange funnit gemensamma framgångsfaktorer. Hans budskap är enkelt: nästan allt handlar om att förstå kunden och vad som finns överst på kundens priolista.
Langes föredrag ”Sälj på styrelseagendan!” var huvudnumret under Styrelseveckans näst sista dag.
Veckan avslutas under torsdagen. Då är Therese Lundstedt föredragshållare på temat ”Hur kan kundfokus öka försäljningen?”
Övriga föreläsningsteman under veckan har varit:
• Att vinna en vinnande SEO-strategi.
• LinkedIn – en strategisk plattform för kommunikation
• Ta kontroll över varumärket i styrelsen
• Kravställ marknadsföring som driver tillväxt
Läs mer: Tillväxtkollen: Lean Startup 2
Anmälan: 10xPengarna på Konserthuset
Film: Vi är Företagsfabriken!